kukar är som smink!

Häromdagensa en kille till mig: Ingen tjej är vacker utan smink.
Då insåg jag hur påverkade folk är.
Hur folk har börjat tappa greppet om verkligheten.
Vi tjejer ska vara pinnsmala, stora bröst och massa smink.
Då är man perfekt.
En annan kille sa: Men gud va stora höftben! till en
annan tjej, hallå?
 När vi tjejer kommer in i puberteten får vi höftben.
Vi får lår och rumpa.
Vi är inte pinnar hela livet.
Jag tycker att vi tjejer ska våga visa oss utan smink,
i mjukisbrallor och SKITA i vad folk tycker.
För jag är jag.
Rätt och slätt och det står jag för, jag
låtsas inte.
För det är fel att vara någon du inte är.
Det är obekvämt.
FÖR DU ÄR PERFEKT SOM DU ÄR!
Något extra kilo? Äh, bara mer att älska :)
Så tjejer, sträck på er, var stolta för vilka ni är. 
Smink är absolut inte fel.
Jag vill bara att folk ska öppna ögonen för vi är också människor.
Vi är kött och blod.
Så dra på dig bikinin och sluta tro att folk tycker du är tjock!
Njut av livet och bry dig inte om onödigheter.
Alla är vackra på sitt sätt.



den texten tycker jag är väldigt bra skriven! jag vet inte vem som har skrivit den men personen som har skrivit den borde få berömm haha.
men jag tycker även att min och alex mening med KUKAR ÄR SO SMINK stämmer väldigt bra..
för alla killar är ju inte utseendefixerade, eller alla kanske är det men alla söker inte en flickvänn som är sminkad och fejkad. vissa söker en tjej som är vågar vara sig själv och stå för hur hon ser ut.
därför är kukar som smink! killar tror att vi tjejer bryr oss om hur deras kuk ser ut och tjejer tror att sminket är viktigt för killarna, inget utav det spelar någon roll ( jag bryr mig i alla fall inte hur stor kuk killen har xD)
det är ju personligheten man blir kär i!

nu ska  anders hjälpa mig med gymnasievalet :)
tur att han finns! hade inte pallat att välja annars kan jag lova!

ha det bra :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback